De Gouden Weken
De eerste weken na de zomervakantie worden 'de gouden weken' genoemd. In deze weken wordt de groep gevormd en worden de normen bepaald. Bij ons in de klas prikken wij iedere schooldag een gouden ballon door. In elke ballon zit een briefje waar een activiteit op staat beschreven.
Vandaag was het een samenwerkopdracht. De kinderen zijn in tweetallen tegenover elkaar gaan zitten. Allebei kregen zij dezelfde kleurplaat. Tussen de tweetallen kwam een boek te staan. De opdracht was: Zorg dat beide kleurplaten (zonder te kijken!) hetzelfde ingekleurd worden. Belangrijk om elkaar de juiste vragen te stellen en goed te luisteren naar elkaar!
Aan het einde van de les zijn wat kinderen naar voren gekomen om hun resultaat te laten zien. Wat een enthousiasme 🙂.
Muziek/theatervoorstelling
Met de hele school doen wij mee aan het project : De wereld van Peer. Alle groepen doen mee en elke groep krijgt een scene. De leerlingen gaan zingen, acteren of dansen en bewegen maar kunnen ook met een instrument meespelen, geluiden maken en/of helpen achter de schermen. Zo maken we met z’n allen een fantastische voorstelling en hebben de kinderen een ervaring die ze hun leven bijblijft en wellicht uitnodigt om zelf aan podiumkunst te gaan doen.
We werken zo aan trots, zelfvertrouwen en creativiteit, focus en concentratie . Daarnaast leren de kinderen samen iets te maken en uit te voeren, elkaar te helpen en uit te dagen. We beleven veel plezier aan dit project.